שתים עשרה דרכים בדוקות לרסק את הרחפן שלכם

1. להתחיל להטיס בלי לקבל הדרכה (פרונטאלית או אונליין). כאשר מצטיידים בכלי חדש, גם אם אתם מטיסים מנוסים, חשוב לקבל הדרכה. גם אם אתם משתדרגים לרחפן אחר של אותו יצרן חשוב לוודא שאתם מכירים את כל הפיצ'רים של הרחפן החדש שרכשתם. ישנם רחפנים שמצוידים במצבי הטסה מתקדמים שעשויים בשימוש לא נכון להוביל לאובדן הכלי.

 

2. להטיס כלי עם פרופלורים לא תקינים, באופן כללי תקלות שעשויות להראות מינוריות על הקרקע הופכות מאוד בקלות לחמורות באוויר. לפני כל המראה יש לבדוק את הכלי בעין. לא מומלץ באופן כללי להטיס כלי עם סדקים או פגמים בגוף אבל כשמדובר בפרופלורים זה סיפור אחר לגמרי. הפרופלורים סופגים את עיקר העומס בטיסה וכל סדק קטן יכול באוויר להפוך לשבר. בכל מקרה תוודאו שהפרופלורים מחוזקים כראוי לפני ההמראה.

 

3. להטיס ברוח חזקה, יש לשים לב להוראות היצרן לגבי טיסה ברוח, קחו בחשבון שטיסה נגד הרוח דורשת יותר משאבי אנרגיה מהרחפן ומהירות הטיסה המוצהרת של הרחפן מתקזזת עם מהירות הרוח כך שרחפן שיכול לטוס 40 קמ"ש בטיסה עם רוח נגדית של 30 קמ"ש יטוס בפועל רק 10 קמ"ש מהירות קרקעית. אפליקציות הטיסה מתייחסות ל-0 רוח כשר הן מתריעות על חזרה הביתה בגלל סוללה חלשה. אז אם הרחקתן את הרחפן בטיסה עם הרוח קחו מקדם בטחון משמעותי בחזרה.

 

4. להטיס במזג אוויר גשום, רחפנים ומים לא הולכים יחד. קחו בחשבון שבמזג אוויר גשום גם אם יש הפוגה הגשם יכול להתחיל בפתאומיות. גם אם החלטתם להמריא אל תרחיקו את הרחפן יותר מדי כך שתוכלו להנחיתו במהירות.

 

5. להמריא בלי בדיקה והכרות של אזור הטיסה המיועד, כל אזור שבו אתם מטיסים ועל אחת כמה וכמה אם אתם מתכננים להרחיק מכם את הרחפן חייב להיות מוכר לכם. כאשר מטיסים במצב FPV לא ניתן לזהות מכשולים כמו כבלים של מתח גבוה. גם  צמרות עצים עשויות להשתקף כנמוכות מגובהן האמיתי בטיסה במצב FPV.

 

6. לא להתאים את הגדרות הטיסה לתנאים בפועל, רלוונטי לרחפנים מתקדמים יותר עם פונקציות כמו "חזרה הביתה" או "עקוב אחרי". את גובה החזרה הביתה יש להתאים לתנאי השטח, מומלץ לקבוע גובה חזרה גבוה במעט מהמכשול הגבוה ביותר. את גובה המכשול כדאי למדוד באמצעות הרחפן ולא להסתמך על ידע או על מדידה קודמת. זכרו שהרחפן מחשב גובה מנקודת ההמראה ולא גובה ביחס לפני הים. לגבי מצבי הטיסה שכרוכים במעקב אחרי אובייקט או אחרי השלט, שימו לב שאין בסביבה מכשולים כמו מתח גבוה או אנטנות סלולר.

 

7. לטוס אחורה, כולנו אוהבים את השוטים שבהם האובייקט המצולם הולך ומתרחק באמצעות תנועת הרחפן. שימו לב שאת השוטים האלה צריך לתכנן בקפידה. מן הסתם אין לנו כל דרך לראות במסך מכשולים בדרך כי אנחנו טסים בניגוד לכיוון המצלמה אז חשוב לשמור על קשר עין ולהכיר טוב את אזור ההטסה.

 

8. לטוס בתוך מבנה, ראשית אם אתם מצוידים ברחפן עם GPS ורגילים לטוס בעזרתו אז בתוך מבנה רוב הסיכויים שתאבדו את היכולת הזו. מעבר לזה חללים סגורים ובעיקר קטנים הם סוג של מלכודת לרחפן שעושי לפגוש קירות, מנורות וכו'. 

 

9. להתעלם מהתרעות על גבי הרחפן או באפליקציה, נורות הלד ברחפנים דוגמת דגמי DJI, נותנות אינדיקציה על תקלות שונות כגון סוללה, GPS וכו'. אם משהו

בתאורה נראה לכם שונה תעצרו ותבדקו. גם אנדקציות שונות באפליקציה עשויות למנוע מכם בעיות אם תתיחסו אליהן.

 

10. להמריא עם סוללה לא טעונה, שימו לב שהסוללות בהדרגה פורקות כך שרוב  הסיכויים שאם סיימתם טיסה עם חצי סוללה לפני שבוע עכשיו הטעינה נמוכה יותר. בנוסף ישנן סוללות חכמות שפורקות אוטומטית לרמה מסויימת וזאת על מנת לשמור על חיי הסוללה, כדאי לקרוא את חוברת ההדרכה של הסוללה כדי להכיר את הנושא.

 

11. לטוס באזור אובייקטים שמשדרים או פולטים, אנטנות סוללר משדרות אות חזק שבסבירות גבוהה ישבש את האות שאתם משדרים באמצעות מערכת השליטה מפה הדרך להתרסקות קצרה. לגהי הפולטים, הכוונה בעיקר לארובות, אם אתם אוהבים את הרחפן שלכם תצלמו אותן מרחוק.

 

12. טיסה בטווח גבולי, בעיקר ברחפנים פחות מתקדמים עשוי לגרום ל-"Fly Away", רחפן בלי יכולת חזרה הביתה שמאבד את האות ישאר במצב האחרון שהיה בשלט. כך אם הרחקתם את הרחפן אל מחוץ לטווח במצב נסיקה הוא פשוט ימשיך לנסוק. במצב זה הסיכון הוא לא רק לרחפן אלא גם לכלי טיס.