לוגו מכנף שירותיים אוויריים

972-537316886+

איך רחפנים תורמים לבטיחות, לאיכות ולהוזלת עלויות בענף הבניה?

איך רחפנים תורמים לבטיחות, לאיכות ולהוזלת
עלויות בענף הבניה?

רחפנים לשימושים מסחריים הולכים ונהיים נפוצים במגוון רב של תחומים וענפים. בשנת 2017 בארה"ב ענף הבניה הציג את הגידול המהיר ביותר מבין כל הענפים שבהם מופעלים רחפנים וכלי טיס בלתי מאוישים.

מקור: DroneDeploy

את הגידול המהיר ניתן להסביר בין השאר בהתפתחות הטכנולוגית של הרחפנים והחיישנים שכיום מאפשרים מיפוי, מדידה והדמיה ברמת דיוק גבוהה ביותר.

אז איך משתמשים ברחפנים בענף הבניה?

1.      מעקב התקדמות:

אתרי בניה הינם סביבת עבודה דינאמית שמשתנה מיום ליום. דרכים זמניות, ערמות עפר, בורות, פיגומים כולם מהווים אלמנטים זמניים שזזים מעת לעת. אחד האתגרים בניהול פרויקטים בתחום הבניה הוא נושא הבקרה. בתחום זה הרחפנים ייצרו מהפכה של ממש.

באמצעות רחפנים וכלי טיס בלתי מאוישים ניתן לייצר הדמיות תלת מימד בדיוק גבוה וכן מפות אורתופוטו וקבצי גבהים ברזולוציה של עד 1 ס"מ לפיקסל (!) וכל זאת בעלות שהופכת את הכלי לכדאי וכלכלי.

ההדמיות מאפשרות לבחון משתנים שונים בפרויקט ברמת המיקרו: לדוגמא מדידת כמות החומר בערימת עפר או מדידת עומק וקוטר של בור. בתמונה המצורפת ניתן לראות דוגמא לערימת עפר באתר מפוקח וכיצד היא משתקפת במודלים שונים.

צילום והדמיה: מכנף טכנולוגיות מיפוי ושירותים אוויריים בע"מ, עיבוד באמצעות:  DroneDeploy

גם ברמת המאקרו יש חשיבות רבה לביצוע בקרה: בחינת התקדמות של פרויקט לאורך פרק זמן ארוך יותר. בנוסף ניתן לייצר תצוגה של "Time Laps" שמאפשרת לראות את התקדמות הפרויקט בצורה ויזואלית וברורה.

2.      שיפור התקשורת בין הגורמים השונים בפרויקט:

פרויקט בתחום הבניה הוא פרויקט שמערב מספר רב של גורמים מארגונים שונים. החל מהיזם, דרך משרדי המהנדסים, משרדי המודדים ועד מפעיל הדחפור בשטח או הפועל על הפיגום. מדובר בסביבת עבודה שבה לעתים יעבדו אנשים שונים כתף אל כתף כאשר כל אחד מהם מועסק על ידי גורם אחר. באמצעות תוצרי הרחפנים ניתן ליצור שפה משותפת ולחלוק את המידע העדכני בין כל מי שרלוונטי.

3.      תכנון:

תכנון פרויקט בתחום הבניה הוא הליך מורכב שדורש מגוון של תוצרי מיפוי ותכניות שמשקפים את מצבו ההתחלתי של השטח. באמצעות רחפנים ניתן לייצר בקלות ובמהירות מפות מדויקות שיכולות להוות בסיס לתכנון המקדים.

בנוסף ניתן לייצר הדמיות תלת מימד מעוגנות גיאוגרפית ועליהן "להלביש" הדמיית תלת מימד של המבנה המתוכנן. בדרך זו ניתן לבחון גורמים שונים באינטראקציה בין המבנה לסביבה כגון: השפעת המבנה מבחינת צל, קווי ראיה, השפעה על הנוף, מודלים של תחבורה ועוד.

4.      בקרת איכות:

האמצעים שמוטסים כיום באמצעות רחפנים מאפשרים ביצועי סקרי בקרה שבעבר היו דורשים משאבים רבים. כיום ניתן להטיס מצלמות אופטיות שיכולות לאתר סדקים בעובי של מילימטרים בודדים. ניתן להטיס גם אמצעים טרמיים שמאפשרים לזהות נזילות מים, בעיות בבידוד, נקבים וחורים בגגות ואפילו בדיקת תקינות קולטי שמש שנפוצים מאוד בארצנו.

5.      מכרזים והצעות מחיר:

קבלן שניגש למכרז בענף הבניה חשוף לחוסר ודאות רב. לעתים קרובות "הפתעות" שונות בשטח עלולות להסב נזקים לקבלן שזכה במכרז. לדוגמא: קבלן עפר שלא אומד נכון את ה-"Cut וה-Fill" בשטח שעליו ליישר עלול לספוג הפסדים משמעותיים. באמצעות הדמיית תלת מימד או מודל גבהים ניתן לייצר וודאות ולהגיש הצעת מחיר שהולמת את העבודה הצפויה. מטבע הדברים גם טעות שנובעת משמרנות עשויה להזיק כי קבלן שאומד ביתר את העבודה יציע הצעת מחיר גבוהה מדי ועשוי לאבד את המכרז.

צילום: מכנף טכנולוגיות מיפוי ושירותים אוויריים בע"מ

6.      צמצום סיכוני גוף:

סביבת העבודה בענף הבניה היא מסוכנת וחדשות לבקרים אנו קוראים על נפגעים באתרי בניה. גורם סיכון מרכזי הוא עבודות בגובה שאת חלקן ניתן כבר היום לבצע באמצעות רחפן.

הרחפנים הולכים וגדלים ויצרניות כמו בואינג כבר הציגו כלים שיכולים להרים משקלים של מעל 200 ק"ג. אנחנו מאמינים שרחפנים יהיו בעתיד כלי מרכזי לביצוע עבודות בגובה ויתכן שאף נראה אותם מחליפים את העגורנים.

כיום כמעט כל השימושים שצויינו בפוסט זה מיושמים בשטח. יותר ויותר יזמים, משרדי תכנון, מודדים וקבלני ביצוע מזהים את היתרונות הכלכליים שבשימוש ברחפנים.

אנחנו במכנף מתמחים בהפעלת רחפנים לשימושים מקצועיים ומחזיקים ביכולות מגוונות בתחום, נשמח לייעץ בנושא.

פנו אלינו עכשיו באמצעות טופס יצירת הקשר>>>

Le lundi 4 mai à , par microprocessor assignment help. I was searching some blogs to read on google and found this blog post page. I must say it is very informative as well as interesting. https://www.cialispascherfr24.com/ Le lundi 4 mai à , par Healthcare Writing Services.

הרשמו לקבלת עדכונים על פוסטים חדשים בבלוג