לוגו מכנף שירותיים אוויריים

972-537316886+

תערוכת UAV EXPO אמסטרדם 2018

בין ה-10 ל-12 באפריל התקיימה באמסטרדם תערוכת Commercial UAV EXPO EUROPE 2018. התערוכה כללה רחבת תצוגה, מצגות, פורומים מקצועיים ותצוגות חיות. בפוסט זה נסקור חלק מהחברות והמוצרים שהוצגו בתערוכה.

יצרניות פלטפורמות טיסה

בחרנו להתמקד בחברות פחות מוכרות בארץ מאחר ואת מוצרי Parrot ו-DJI רובנו מכירים. חברת EWATT – חברת EWATT שממוקמת בסין  מתמחה בתכנון וייצור פלטפורמות טיסה לשוק המסחרי. החברה עוסקת הן בכלים מסוג רב להב והן בכלים קבועי כנף. לחברה מספר פתרונות בתחום ההפעלה המסחרית. אחד המעניינים שבהם הוא ה- EWG-H6 הינו כלי מסוג רב- להב שמונע היברידית. הכלי נושא שני מיכלי דלק בני 1 ליטר כל אחד מהם, המיכלים מזינים גנרטור שמספק טעינה לסוללות ומעניק לכלי זמן טיסה של שעתיים. בחברה מציינים שניתן בטיסה עם מטע"ד (מטען ייעודי) במשקל נמוך יותר להתקין שני מיכלים נוספים ולהגיע לזמן טיסה של 4 שעות. 

פתרון מעניין נוסף של החברה הוא ה- EWG-E2V בעל הכנף הקבועה. הייחוד בכלי זה הוא יכולתו להמריא ולנחות אנכית. הכלי מספק ביצועים שמאפשרים לבצע עבודות מיפוי וסריקה לטווחים ארוכים. עם מטע"ד במשקל 1 ק"ג, לכלי זמן שהייה באוויר של כ- 80 דק'. הוא מסוגל לפעול בטווח מהירויות של 75 קמ"ש- 115 קמ"ש בהתאם למתאר הטיסה.

חברת Airace– שגם היא ממוקמת בסין מציעה כלים מסוג כנף קבועה, הכלים מיועדים לטווחים גדולים ובנושא השליטה מוצעות שתי אפשרויות: התבססות על תדרים של 900MHZ או התבססות על רשת ה-4G. הכלים מיועדים לפעול בטווחים ארוכים, כמובן מחוץ לטווח הראיה. החברה מציעה מספר דגמים לטווחים שונים ולמטע"ד מסוגים שונים. אחד הדגמים המרשימים הוא ה-P-100 בעל מוטת כנף של 2 מ' שמשוגר מהיד ומציע 3 שעות טיסה בגובה של עד 4 ק"מ.

TTA גם היא סינית מתמחה גם היא בכלי טיס מסחריים הן בעלי כנף קבועה והן רב להב. אחד ממוצרי הדגל של החברה הוא ה-M-pro8A, כלי שמשמש לריסוס והינו בעל מיכל של 20 ליטר חומר ריסוס. מדובר בכלי גדול באופן יחסי למה שאנחנו מכירים מתחום הרב רהב לריסוס. מבחינת יעילות, עדיין מדובר בכושר נשיאה שאינו מספיק כדי להיות כלכלי לחלקות גדולות עם כי אין ספק שאנחנו מתקרבים לכיוון.

 

סנסורים, חומרה וציוד נלווה

חברת Elistair הצרפתית מספקת פתרונות לרחפנים שמוזנים בכבל מהקרקע. החברה מספקת ערכה שבבסיסה מערכת מתח וכבל נמתח, הרחפן למעשה מוזן מהקרקע כך שזמן השהייה באוויר כאשר קיימת גישה למתח הוא בלתי מוגבל. החברה מספקת את הערכה עם כבל באורך 50 מ' ו-100 מ'. הערכות נבדלות גם בזמן השהייה אליו ניתן להגיע על בסיס הסוללה האוטונומית (כאשר אין מקור מתח) וכן בדרך השליטה באורך הכבל כאשר הכלי האוויר. פתרון זה מהווה תחליף לחוזי הסטנדרטי שמסורתית נפרש בבלון (אם כי לאחרונה התחלנו לראות שירותים כאלה גם באמצעות רחפנים).

DR האוסטרית מתמחה בפתרונות "שרידות" ומפתחת מצנחים. מה שמייחד את הפתרון של החברה הוא המשקל הקל (כ-180 גר') שנובע מפשטות המערכת. נציגי החברה טוענים שהיא יעילה לא פחות ממערכות כבדות ויקרות יותר.

פתרונות LiDAR – תחום זה תפס מקום של כבוד בכנס והיו מספר יצרניות שהציגו, כולל חלק שביצעו הדגמות בשטח. בנושא זה ניגע בהרחבה בפוסט שייועד לתחום זה, רק נציין שמדובר בטכנולוגיית חישה שעושה שימוש בקרני לייזר לטובת יצירת הדמיות תלת מימד של אובייקטים שונים. בין החברות שהציגו מערכות LiDAR: YellowScan, Rigel, 3DT, Lidarusa , Phoenix.

חברות תוכנה

Unifly- חברת Unifly הבלגית מספקת פתרון לפיקוח על תנועה אווירית לכלי טיס בלתי מאוישים. החברה בנתה את הפתרון בראייה ארוכת טווח תחת הנחה שתפוצת כלי הטיס הבלתי המאוישים תגדל ויהיה צורך לנהל בצורה אפקטיבית תוך התחשבות בתנועה האווירית המאוישת. מדובר למעשה בהסדרת נתיבי טיסה וחלוקת גבהים תוך ניהול מרכזי על פי אזורים. החברה כבר מבצעת פיילוטים ברחבי אירופה למערכת ויהיה מעניין לעקוב ולראות איך ומתי התחזיות שלהם לגבי תנועת כלי הטיס הבלתי מאוישים תתממשנה.

הכנס ריכז מספר רב של חברות מפתחות ומייצרות כמו גם חברות שנותנות שירתי אינטגרציה ואפילו חברות מבטחות. ניכר שהמציגים מאמינים מאוד שהתעשיה תמשיך לשגשג ולצמוח. אנחנו מחכים בקוצר רוח לחידושים שיוצגו בכנסים הבאים.

הרשמו לקבלת עדכונים על פוסטים חדשים בבלוג